• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Methodeconcept
    • Zo werkt het
    • Onze visie
    • Onze 9 werkvormen
    • Veelgestelde vragen
  • Inhoud
    • Groep 1/2
    • Groep 3
    • Groep 4
    • Groep 5
    • Groep 6
    • Groep 7
    • Groep 8
    • Combinatiegroepen
    • Implementatie
  • Ervaringen
  • Licentie
    • Probeer 3 weken gratis
    • Licentiekosten per jaar
    • Abonneer op de methode
    • Info over subsidie
  • Training
  • Ons team
  • Blog
  • Login
  • Contact

Muziek & Meer Digitaal

muziekmethode voor de basisschool

  • Methodeconcept
    • Zo werkt het
    • Onze visie
    • Onze 9 werkvormen
    • Veelgestelde vragen
  • Inhoud
    • Groep 1/2
    • Groep 3
    • Groep 4
    • Groep 5
    • Groep 6
    • Groep 7
    • Groep 8
    • Combinatiegroepen
    • Implementatie
  • Ervaringen
  • Licentie
    • Probeer 3 weken gratis
    • Licentiekosten per jaar
    • Abonneer op de methode
    • Info over subsidie
  • Training
  • Ons team
  • Blog
  • Login
  • Contact
  • Groep 1/2
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8

Zo werkt het

Hoe maak je tijd voor plezier?

Je wilt een veilige leeromgeving creëren voor je leerlingen. Je wilt hen de kans geven om hun eigen talenten te ontdekken en ontwikkelen. Maar je planning zit bomvol.

Waar haal je de tijd vandaan om een sterke muziekles voor te bereiden, die ook nog eens voldoet aan de kerndoelen en een doorgaande leerlijn waarborgt? Waar haal je het vertrouwen in je eigen muzikale vaardigheden vandaan?

Talent wil gezien worden

Lukt het niet om muziekonderwijs op de planning te krijgen, dan krijgen kinderen niet de kans om hun muzikale en creatieve talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Hun potentieel blijft ongezien. Daarnaast blijven de verbondenheid en het plezier in de klas op een laag pitje.


Met de 5 plezierprincipes lukt het wel

De clou: als groepsleerkracht heb je de sleutel voor talentontwikkeling in handen. Maar hoe los je het tijdgebrek op, het gebrek aan vertrouwen in je eigen muzikaliteit en het niet precies weten hoe je leerlingen motiveert voor muziek?

Daar hebben we iets slims op bedacht: de 5 plezierprincipes. Bekijk de video om te zien hoe dat werkt.

Probeer de methode zelf >

Lees over onze visie op talentontwikkeling

Bekijk de 9 werkvormen

Lees de veelgestelde vragen

Competenties leerkracht: 100%
Leerlijn en leerdoelen: 100%
Inhoud: +

Resultaten uit muziekmethode-analyse
Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie Amateurkunst, LKCA, Utrecht

"Het kost me weinig tijd."

Roely Hulsebos
Leerkracht groep 4
CBS de Borgh, Borger

"Ook mijn collega's zeiden:
dit kan iedereen."

Sonja de Pooter
Leerkracht groep 5
GBS de Wingerd, Goes

  • Home
  • Inloggen
  • Instrumentenlijst
  • Liedjeslijst
  • Leerlijn notenschrift
  • Feedback
  • Contact

Welkom, bezoeker!

Blogs

  • Overzicht van alle blogartikelen
  • Hoe leer je een liedje aan?
  • Hoe beïnvloed je de talentontwikkeling van je leerlingen? Doe de test
  • Hoe word je muzikaler?

Shortcuts

  • Kijk hoe de methode werkt
  • Inhoud
  • Ervaringen
  • Veelgestelde vragen
  • Abonneren
  • Training
  • Login

Uitgever

Tinksel Muziekcreatie
KvK 17210575
BTW NL 1654.45.889.B01

Stel je vraag

Tinksel / Jennemieke Snijders
Heistraat 15
5725 AV Asten

Bel Jennemieke op 0493 842 228 of mail via jennemieke@muziekenmeer-digitaal.nl

Vraag de gratis proefcode aan

  • Home
  • Inloggen
  • Instrumentenlijst
  • Liedjeslijst
  • Leerlijn notenschrift
  • Feedback
  • Contact

© Copyright 2017 - 2021 Muziek & Meer Digitaal · Alle rechten voorbehouden